לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




אובדן כושר עבודה

אחד מעמודי התווך עליהם נשען אדם בחייו הוא יכולתו לעבוד ולפרנס את עצמו. עם זאת, ישנם מצבים בהם אדם מאבד את יכולתו לעבוד, מצב המוגדר בתור אובדן כושר עבודה. ישנם גורמים שונים אשר מסייעים בהתמודדות עם מצב זה, בין אם המוסד לביטוח לאומי או חברות ביטוח פרטיות, כאשר הסיוע לו זכאי הנפגע מעוגן בחוק.

אילו מצבים נכללים תחת אובדן כושר עבודה?

באופן הרחב ביותר, זהו מצב בו אדם איבד את יכולתו להתפרנס בעקבות פגיעה: תאונה או מחלה. את ההגדרה הרחבה אפשר לפרוס לחלקים: אובדן כושר העבודה יכול להיות חלקי או מלא, באופן זמני או לצמיתות. הוא יכול להתייחס לחוסר היכולת להתפרנס באופן כללי או לחוסר היכולת להתפרנס מהמקצוע או מעבודה התואמת את ההשכלה ותחום התעסוקה.

ההבדל בין הכיסוי שמעניקים הגופים השונים

אובדן כושר עבודה מכוסה ע"י שני גורמים מרכזיים: המוסד לביטוח לאומי וחברות ביטוח פרטיות, כאשר בחברות ביטוח פרטיות תנאי הכיסוי תלויים בפוליסה של המבוטח.

  • כיסוי דרך ביטוח לאומי: הכיסוי יכול להינתן ע"י מחלקות שונות: מחלקת נכות כללית, מחלקת נפגעי עבודה או מחלקת נפגעי תאונות. הדבר תלוי בסוג המקרה ורמת הפגיעה.
  • כיסוי דרך חברות פרטיות: כאמור הדבר תלוי בפוליסה. לרוב במצב של אובדן כושר עבודה מלא יינתן פיצוי חודשי בגובה 75% מהשכר הממוצע של העובד. ברוב המקרים הפיצוי יינתן רק לאחר 90 יום כשבחלק מהפוליסות ניתן פיצוי רטרואקטיבי אם נדרש המשך לפיצוי. במרבית הפוליסות אובדן כושר עבודה הוא מקצועי ולא איבוד היכולת להתפרנס באופן כללי.

גם בעמידה בתנאים: קבלת המגיע לכם אינו פשוט

מי שניסה להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי או לחברת ביטוח בעקבות אובדן כושר עבודה או נסיבות אחרות יודע עד כמה העניין מורכב. חברות הביטוח מנסות להתנער מאחריות ומתשלום מלא וארוך טווח של הפיצוי, גם אם הדבר מוצדק. גם ביטוח לאומי אינו מקל על הדברים, במיוחד לקבלת קצבת נכות קבועה ומשמעותית. עם זאת, חשוב לא להתייאש.

אנו במשרד עו"ד רן הרפז מתמחים בכל הקשור לפגיעות גוף בדיני נזיקין ובתביעת הגורמים הרלוונטיים. למרות כוחם של אותם גופים אנו מתמודדים בהצלחה עם האתגרים המוצבים לפנינו באמצעות בחינת המקרים לעומק והכרת כל פרט, ידע נרחב בחוקים הרלוונטיים וכן בפסיקות המהוות תקדימים משפטיים שיכולים לסייע ללקוח לקבל את מלוא הפיצוי והזכויות המגיעים לו.

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




קידום עורכי דין קידום עורכי דין
whatsapp